Szkoła Podstawowa nr 29

w Sosnowcu


Szkoła Podstawowa
 nr 29

w Sosnowcu

ul. Zagłębiowska 25

41-208 Sosnowiec

tel/fax: 032 2992163

sp29@sosnowiec.edu.pl

Po lekcjach

Plan lekcji

Kalendarz

Dokumenty

Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły "29"

Projekty

 

 

Współpraca
z zagranicą

Współpraca
ze szkołą

w Ekwadorze

 

eTwinning

Europejskie partnerstwo szkół

 

eTwinning jest częścią programu eLearning pod patronatem Komisji Europejskiej.

 

   Akcja promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki.

     eTwinning  wspiera projekty współpracy pomiędzy przynajmniej dwiema szkołami z co najmniej dwóch różnych krajów europejskich. Szkoły zakładają partnerstwo i wykorzystują technologię informacyjno-komunikacyjną do przeprowadzenia odpowiedniego projektu edukacyjnego. W eTwinningu szkoły komunikują się i współpracują za pomocą Internetu.


Międzynarodowy Projekt eTwinning klas 1 a i 3 b "Let's go crazy"

 

Projekt EASTER CARDS („Kartki wielkanocne”)

 

Projekt: "Mamy w planie kodowanie"

 
Projekt: CHRISTMAS TIME - Świąteczny Czas
 

PROJEKT: LIFE IN MY CLASS – ŻYCIE W MOJEJ KLASIE

 

Project: Let’s meet each other! - „Poznajmy się”

 

Project: Knowing countries in Europe - Poznawanie krajów europejskich

 
Projekt: Email to Email
 

Współpraca z Czechami i Litwą


Międzynarodowy Projekt eTwinning klas 1 a i 3 b

"Let's go crazy"

W II półroczu uczniowie klas 1 a i 3 b realizowali Międzynarodowy Projekt eTwinning "Let's go crazy".

Partnerami projektowymi naszej szkoły były dwie szkoły z Turcji:

1. Pamukçu Ortaokulu, Balikesir Turcja

2. Kayabey ortaokulu, Karesi Turcja

 

Uczniowie przez 4 miesiące realizowali wspólne zadania projektowe, których zwieńczeniem była videokonferencja uczniów klasy 3 b (z uczniami ze szkoły Pamukçu Ortaokulu, Balikesir Turcja), która odbyła się w ramach zajęć komputerowych. Uczniowie zadawali wcześniej przygotowane pytania oraz odpowiadali na pytania przygotowane przez rówieśników z Turcji.

 

certyfikat

 

Link do strony projektu

p. Ewa Węgrzyńska

z uczniami klasy 1 a i 3 b


Projekt EASTER CARDS („Kartki wielkanocne”)

Projekt EASTER CARDS („Kartki wielkanocne”) to projekt o duchu Świąt Wielkiej Nocy i tradycjach wielkanocnych w różnych krajach europejskich, realizowany przez szkoły z Chorwacji, Włoch, Grecji, Gruzji oraz przez naszą szkołę w klasach 1-3. W ramach projektu uczniowie przygotowują kartki świąteczne i wysyłają je do siebie. Następnie robią zdjęcia świąt w swoich domach i przygotowują prezentacje.

CERTYFIKAT

 

 

link do strony projektu

uczniowie SP 29 (klasy 2b, 2c, 3a, 3c)

uczniowie z Neapolu, Włochy

uczniowie ze szkoły z Chorwacji

poznajmy się, prace uczniów SP 29 (klasy 2b, 2c, 3a, 3c)

robimy kartki świąteczne uczniowie SP 29 ( klasy 2b, 2c, 3a, 3c)

uczniowie z Chorwacji podczas wykonywania kartek świątecznych

uczniowie klasy 3a przedstawiają polskie tradycje wielkanocne

życzenia świąteczne z Chorwacji

SP 29 klasy 1a, 2a i 3b i tutaj

prezentacja uczniów z Chorwacji podczas pracy nad kartkami świątecznymi


Międzyszkolny Projekt eTwinning klasy 1a

"Mamy w planie kodowanie"

 

Uczniowie klasy 1a rozpoczęli realizację Międzyszkolnego Projektu eTwinning "Mamy w planie kodowanie".

 

Realizując projekt uczniowie nabędą podstawowe umiejętności kodowania i programowania. Odkryją, że kodowanie jest obecne w codziennym życiu i podczas różnych zajęć: ruchowych, muzycznych, plastycznych, technicznych, matematycznych, językowych i komputerowych.

 

Partnerami projektowymi uczniów klasy 1a są uczniowie:

 

1. Szkoły Podstawowej nr 4 z oddziałami integracyjnymi w Chełmie

2. Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum im. Jana Henryka Dąbrowskiego w Słupi Wielkiej - koordynator projektu

 

ZADANIE NR 1

"POZNAJMY SIĘ"

 

Szkoły nagrały krótkie filmy, na których uczniowie realizujący projekt zaprezentowali się swoim partnerom projektowym.

Filmy zostały zamieszczone na platformie projektu i udostępnione do obejrzenia przez partnerów.

 

Film nr 1 - SP nr 29 w Sosnowcu

Film nr 2 - ZSPiG w Słupi Wielkiej

Film nr 3 - SP nr 4 w Chełmie

 

ZADANIE NR 2

 

Dzieci z klasy 1 w Słupi Wielkiej wybrały (z kilku propozycji) piosenkę Fharrella Williamsa -"Happy", ułożyły do niej taniec i zakodowały go. Zadaniem uczniów jest rozkodowanie tańca, zatańczenie go, nagranie filmu i odesłanie do szkoły - autora zadania.

OTO KOD DO TAŃCA :)

 

 

Szkoły nagrały filmy, na których uczniowie tańczą odkodowany taniec. Ich interpretacja tylko nieznacznie odbiegła od tańca przygotowanego przez uczniów ze Słupi Wielkiej - autorów kodu.

Filmy zostały zamieszczone na platformie projektu i udostępnione do obejrzenia przez partnerów.

 

Film nr 1 - SP nr 29 w Sosnowcu

Film nr 2 - ZSPiG w Słupi Wielkiej

Film nr 3 - SP nr 4 w Chełmie

 

 

ZADANIE 3

"ZAKODOWANE OBRAZKI"

 

Uczniowie każdej ze szkół uczestniczących w projekcie przygotowali zakodowane obrazki na planszach 100 i 196 pól. Szkoły wymieniły się zadaniami do wykonania. Dla uczniów była to świetna zabawa i nauka jednocześnie.

 

Efekty realizacja zadania

 

Folder nr 1 - SP nr 29 w Sosnowcu

Folder nr 2 - ZSPiG w Słupi Wielkiej

Folder nr 3 - SP nr 4 w Chełmie

 

Na bieżąco będą uzupełniane informacje o realizacji projektu wzbogacane zdjęciami, filmami, pracami uczniów.

 

ZADANIE 4

"ZASZYFROWANE HASŁO"

GA – DE – RY – PO – LU – KI

 

Tym razem szkoły wykonywały zadanie przygotowane przez uczniów z Chełma. Było to zaszyfrowane zadanie w oparciu o harcerską zabawę. Technicznie jest to prosty, symetryczny, monoalfabetyczny szyfr podstawieniowy, w którym szyfrowanie oparte jest na krótkim, łatwym do zapamiętania kluczu. Klucz ten zapisuje się w formie ciągu par liter, które ulegają w tym szyfrze prostemu zastąpieniu. Najczęściej stosowany klucz to "GA-DE-RY-PO-LU-KI", skąd pochodzi nazwa szyfru. W kluczu tym każda para liter oddzielonych myślnikiem stanowi listę zamienników. Litery, których nie ma na liście zamienników, pozostawia się w szyfrowanym tekście bez zmian. Zmianom nie podlegają też spacje.

 

Hasła zostały rozszyfrowane

 

 

ZADANIE NR 5

NASZE PROPOZYCJE NA "KODOWANIE NA DYWANIE"

 

SP nr 29 w Sosnowcu

"Zabawa kubeczkami"

 

Uczniowie z Sosnowca zaproponowali swoim kolegom swoją ulubioną zabawę na macie do kodowania - zabawę z kubeczkami. Kubeczki ustawiamy w 9 rzędach po 9 kubków takiego samego koloru w każdym rzędzie. Dzieci siedzą wokół maty. Początkowo nauczyciel mówi polecenia, a następnie dzieci same je wymyślają. Zadaniem każdego dziecka będzie znalezienie nowego miejsca dla wybranego kubka z godnie z podanym kodem - można zamienić miejscami tylko 2 kubki, wykonując tylko 2 ruchy. Polecenia mogę być następujące: Srebrny kubek wybrał się na spacer do parku. Zobaczył ławkę i chciałby na niej usiąść w towarzystwie kubka pomarańczowego, ale w taki sposób by nie usiąść przy kubku w kolorze ciemnego różu. Polecenia mogą dotyczyć różnych wymyślonych sytuacji. Jeśli nie macie maty, wykorzystujecie tylko kawałek pustej przestrzeni i ustawiacie na niej cokolwiek - woreczki, kartoniki, klocki itp.

 

 

 

ZSPiG w Słupi Wielkiej

 

Myślimy, że gra Lightbot na dywanie spodoba się Wam. My ją bardzo lubimy.

Najpierw trzeba przygotować planszę - u nas kolorowe dywaniki, ale możecie wykorzystać hula hop w sali gimnastycznej, wykleić taśmą na dywanie, albo narysować kredą na boisku. Dzielimy się na zespoły- u nas w trzech kolorach, takich jakie mamy kubeczki. Kubeczki ustawiamy w kilku miejscach na planszy. Każdy zespół dostaje kostkę do gry, wybiera dziecko -robot, które będzie poruszało się po planszy i zbierało kubeczki i już możemy zaczynać grę.

Pierwszy zespół rzuca kostką. Liczba oczek oznacza liczbę ruchów robota na planszy. Tak jak Lightbot, robot może się poruszać tylko w przód i zrobić obrót w prawo, lub lewo. Wybrane dziecko z zespołu steruje robotem. Kiedy ten zatrzyma się po wykonaniu ruchów na planszy z kubeczkiem w swoim kolorze, może go zabrać. Wygrywa zespół, który pierwszy zbierze swoje kubeczki. Powodzenia! Możecie też zrobić małą modyfikację: umawiamy się, że zatrzymanie robota na ustalonym polu powoduje podskok wszystkich dzieci z zespołu, stanięcie na jednej nodze, albo zrobienie 5 przysiadów.

 

 

 

SP nr 4 w Chełmie

 

Zadanie dla Was z Mistrzów Kodowania

1.Budujemy, budujemy

• Przygotuj wszystkie potrzebne do zajęć pomoce dydaktyczne. Rozłóż matę MK stroną zakratkowaną do góry.

• Wspólnie z dziećmi przynieście duże klocki, z których zbudujcie mur.

• Powiedz dzieciom, że dzisiaj pobawicie się w przekazywanie kodu, ale tylko przy pomocy mówienia i słuchania, nie będzie można patrzeć na matę i dlatego podzielimy ją na dwie części, po jednej na drużynę.

• Żeby nie było widać wzoru ułożonego przez drugą drużynę, należy wybudować konstrukcję, która go zasłoni.

• Wspólnie z dziećmi ustalcie, gdzie jest środek maty i wybudujcie wysoki płot z klocków.

 

2. Halo, czy mnie słyszysz?

• Oznacz osie za pomocą cyfr i liczb.

• Przypomnijcie wspólnie w jaki sposób określa się położenie kwadratów. Zróbcie kilka prób, niech dzieci położą kwadrat na miejsce przez ciebie wyznaczone i niech nazwą miejsce, na którym leży kwadrat.

• Podzielcie się na dwie drużyny, jedna będzie nadawać komunikat, druga odbierać, pamiętając, że jedyny kontakt między drużynami to kontakt werbalny.

• Wyznacz zespół, który jako pierwszy ułoży wzór na swojej części maty, po czym za pomocą współrzędnych przekaże jego położenie drugiej drużynie. Będzie to wyglądało następująco: połóż pomarańczowy kwadrat na pole B7, połóż czerwony kwadrat na pole…

• Daj dzieciom kartkę ze wzorem, który mają ułożyć.

• Rozpocznijcie zabawę.

• Kiedy druga drużyna wykona zadanie na podstawie usłyszanego komunikatu, przejdźcie całą drużyną na drugą stronę muru i sprawdźcie, czy wzór wyszedł taki sam.

• Zamieńcie się rolami, drużyna, która odbierała komunikat, niech będzie teraz nadawcą.

 

3. Nadawca, czy odbiorca - jakie odczucia miały dzieci

• Powiedz dzieciom, że na dzisiejszych zajęciach pracowały w dwóch, różnych rolach, spytaj ich jakie są ich odczucia.

• Pozwól dzieciom swobodnie się wypowiedzieć.

 

 

p. Ewa Węgrzyńska

z uczniami klasy 1 a

 

certyfikat i link do strony projektu

 


Projekt: CHRISTMAS TIME

Świąteczny Czas

 

Projekt CHRISTMAS TIME Świąteczny Czas to projekt o duchu Świąt Bożego Narodzenia i tradycji świątecznej w różnych krajach europejskich. W ramach projektu uczniowie przygotowują kartki świąteczne i wysyłają je do siebie. Następnie robią zdjęcia świąt w swoich domach i przygotowują prezentacje.

 

 zobacz certyfikat - pdf

 

Chcesz zobaczyć więcej kliknij tutaj

 

DZIAŁANIA: Uczniowie klasy IV a podczas pracy nad kartkami świątecznymi
 
     
     

 

DZIAŁANIA: Uczniowie z Chorwacji podczas pracy nad kartkami świątecznymi

 

 

 

DZIAŁANIA: Szkoła z Włoch - ozdoby świąteczne

     
   

DZIAŁANIA: Gimnazjum Czyżowice z Polski

     

DZIAŁANIA: Szkoła z Rumunii

     

DZIAŁANIA: Szkoła z Grecji     życzenia świąteczne



PROJEKT: LIFE IN MY CLASS

ŻYCIE W MOJEJ KLASIE

rok szkolny 2015/2016

 

Projekt realizowany jest przez klasę IVa wraz z wychowawcą.

 

Partnerzy projektu:

Istituto Comprensivo "Don Bosco" – primaria "Dante Alighieri", Włochy

Szkoła Podstawowa nr 29 im. Władysława Broniewskiego w Sosnowcu, Polska

Dolynska gymnasium №3, Ukraina

LEPL Shota Rustaveli N3 Public School, Gruzja

Olohmero dhmotiko Kalovatou, Grecja

Osnovna šola Antona Martina Slomška Vrhnika, Słowenia

Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Konopnickiej, Polska

 

Głównym celem projektu Życie w mojej klasie" jest poznanie życia szkolnego oraz uroczystości szkolnych w różnych krajach. W ten sposób uczniowie mogą porównać obchody tych samych świąt w krajach szkół partnerskich. Uczniowie będą mieli okazję poznać uroczystości i święta w szkołach partnerskich, a także wartości ważne dla ludzi w innych krajach.  Projekt ma na celu poznanie kultury państw partnerskich, rozwijanie umiejętności z języka angielskiego i przełamywanie barier w korzystaniu z języka obcego w komunikacji.

 

Chcesz wiedzieć więcej - kliknij tutaj

zobacz certyfikat - pdf

 

Działania: listy ze szkoły ze  Słowenii - prezentacja,    prezentacja1,    prezentacja2

Life in my class: plakat uczniów ze szkoły w Lublinie.



Project: Let’s meet each other!

„Poznajmy się”

 

     To projekt realizowany wspólnie ze szkołami włoskimi i szkoła angielską w ramach programu e-Twinning.

     Za pomocą narzędzi komputerowych oraz języka angielskiego uczniowie będą poznawać aspekty życia codziennego oraz kulturę kraju partnerskiego. Projekt ma pomoc dzieciom w poznawaniu innych kultur oraz w udoskonalaniu ich umiejętności językowych.

 

Chcesz wiedzieć więcej - kliknij tutaj

zobacz certyfikat - pdf

 



Project: Knowing countries in Europe

Poznawanie krajów europejskich

Nazwa projektu: Knowing countries in Europe

 

PARTNERZY:

  • ZŠ Skuteč, Komenského 150, Republika Czech

  • Essex Primary School, Wielka Brytania

  • Hatice-Bahaettin Şener İlköğretim Okulu, Turcja

  • Yenişehir İlköğretim Okulu, Turcja

Projekt zakłada przygotowywanie przez uczniów ze szkół partnerskich zagadek dotyczących państw europejskich.

Chcesz wiedzieć więcej - kliknij tutaj

zobacz certyfikat - pdf



Projekt: Email to Email

Nazwa projektu: Email to Email

 

Uczestnicy projektu:

  • "Ioan Opris" School, Rumunia

  • Essex Primary School, Wielka Brytania

  • IC Via Baccano, Włochy

  • Scoala cu clasele I-VIII Tudor Arghezi, Rumunia

  • Szkoła Podstawowa nr 29 im. Władysława Broniewskiego w Sosnowcu, Polska.

     Założeniem projektu było napisanie wspólnego opowiadania. Uczniowie wysyłali do siebie maile, tworząc w ten sposób opowiadanie, do którego przygotowali także ilustracje. Uczniowie naszej szkoły wraz z uczniami ze szkoły Essex Primary School z Wielkiej Brytanii napisali kilka opowiadań nowej wersji znanej bajki „Kopciuszek”. Zadaniem uczniów było uwzględnienie w historyjkach elementów kultury swoich krajów. W ten sposób powstała międzykulturowa historia, która została opublikowana również na tej stronie. Rok 2009 to Rok Kreatywności, projekt ten ma rozbudzić w uczniach kreatywność i zachęcić do poznawania innych kultur.

Na stronie programu E - twinning można zobaczyć prezentacje projektu
kliknij - tutaj i tutaj i tutaj

zobacz certyfikat - pdf

Prace wykonane w roku szkolnym 2008/2009

przez uczniów naszej szkoły z klasy IVa

obejrzyj prezentacje w MS PowerPoint- kliknij Cindella oraz Cindirella

tłumaczenia wspólnych opowiadań w języku polskim w MS Word - kliknij tłumaczenia

przez uczniów z Wielkiej Brytanii z Essex Primary School
obejrzyj prezentacje w MS PowerPoint- kliknij Cindirella1 oraz Cindirella2 oraz Cindirella3 oraz Cindirella4 oraz Cindirella5

Galeria



Współpraca z Czechami i Litwą

     W ramach tej akcji, nasza szkoła współpracowała ze szkołę partnerską z Czech oraz Litwy, poprzez  korespondencję mailową.

Zadania jakie uczniowie naszej szkoły oraz szkoły czeskiej i litewskiej realizowały poległy na tworzeniu prac w języku angielskim w postaci: listów, kartek, prac plastycznych, prezentacji multimedialnych oraz nagrań video.

Efektem w/w działań są prace uczniów naszej szkoły oraz szkół partnerskich w tym powstanie filmu, w którym uczniowie przedstawiają jeden dzień ze swojego życia.

 

zobacz certyfikat - Czechy - Litwa


Wizyta nauczycieli z Litwy
 
Wizyta w szkole w Czechach

 

Galeria prac naszych uczniów

 

temat: idealna szkoła

 

 

 

 

 

temat: ulubiona książka

 

 

 

 

 

 

 

prace na Litwę

 

 

 

 

 

 

 

wystawa prac uczniów z Czech

 

 

 

 

 

     
     

Designed by A.J.