Szkoła Podstawowa nr 29

w Sosnowcu


Szkoła Podstawowa
 nr 29

w Sosnowcu

ul. Zagłębiowska 25

41-208 Sosnowiec

tel/fax: 032 2992163

sp29@sosnowiec.edu.pl

Po lekcjach

Plan lekcji

Kalendarz

Dokumenty

Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły "29"

Projekty

 
 
 

Współpraca
z zagranicą

Współpraca
ze szkołą

w Ekwadorze


Nasza szkoła uczestniczyła w projekcie Socrates - Comenius w latach 2002 - 2005

Byliśmy pierwszą szkołą podstawową w Sosnowcu uczestniczącą w tym projekcie.


"Uczenie się przez całe życie"

Celem programu jest rozszerzanie współpracy europejskiej i wymiany w dziedzinie edukacji. Jej różne formy obejmują dzieci, młodzież i dorosłych - od przedszkola po uniwersytety trzeciego wieku.

Podprogramy:

Comenius - edukacja przedszkolna i szkolna

Erasmus - szkolnictwo wyższe

Leonardo da Vinci - kształcenie i szkolenie zawodowe

Grundtvig - edukacja dorosłych

Wizyty studyjne - wyjazdy dla kadr eksperckich i kierowniczych w obszarze edukacji i szkoleń, doradztwa zawodowego oraz akredytacji

Wizyty przygotowawcze LLP - w ramach Wizyt możliwe jest uzyskanie dofinansowania na działania przygotowawcze, służące stworzeniu przyszłego projektu w ramach programów: Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci i Grundtvig


Nasze projekty

 

Let's Reduce Our Ecological Footprint!

Strona internetowa projektu "Let's Reduce Our Ecological Footprint!" www.eco.comeniusen.eu

 

Our Natural and Cultural World Heritage

Strona internetowa projektu "Our Natural and Cultural World Heritage" www.comeniusen.eu

 

THE WORLD OF EUROPEAN TALES (Świat Europejskich Bajek)




 

W roku szkolnym 2013/2014 nasza szkoła przystąpiła do realizacji kolejnego projektu programu COMENIUS

 

 

 

PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE”

COMENIUS 2013

 

TYTUŁ PROJEKTU:

 

"Let's Reduce Our Ecological Footprint !"

 

     Głównym celem projektu LET'S REDUCE OUR ECOLOGICAL FOOTRPINT!/ZREDUKUJMY NASZ EKOLOGICZNY ŚLAD! jest zwrócenie uwagi uczestników na środowisko, w którym żyją, w trakcie rozwoju swoich podstawowych umiejętności życiowych i kompetencji takich jak czytanie, pisanie, nauka języków obcych (języka ojczystego i języków obcych takich jak język angielski) ważnych dla ich rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia, aktywnego myślenia i życia.
     Uczestnicy projektu zapoznają się z koncepcją i znaczeniem śladu ekologicznego. Będą zbierać bezużyteczne, przeznaczone do recyklingu materiały oraz wytwarzać z nich różne przedmioty, w tym ubrania ekologiczne, które zaprezentują się podczas pokazu mody. Uczniowie przygotują prezentacje, plakaty o recyklingu i przeprowadzą eksperymenty, zbadają wodę i przeprowadzą na niej doświadczenia, aby zauważyć i rozpoznać problemy związane z ekologią, znaleźć dla nich rozwiązania ,a następnie wymienić doświadczenia ze szkołami partnerskimi. W trakcie realizacji projektu, uczniowie będą badać rzeczywiste problemy i będą podejmowali wyzwania z nimi związane. Zadaniem uczniów będzie wysunięcie propozycji, jak ślad ekologiczny może być zredukowany dla bardziej zrównoważonego rozwoju
     Uczniowie będą również zachęcani do korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych współpracując z uczniami ze szkół partnerskich.
     Rezultatami projektu będą plakaty, postery, przedmioty wykonane z odpadów, wspólny kalendarz oraz wspólna książka, w której każdy rozdział będzie napisany i zilustrowany przez inną szkołę uczestniczącą w projekcie.
     Wszystkie efekty działań projektowych będą zamieszczane na wspólnej stronie internetowej projektu.

 

SZKOŁY UCZESTNICZĄCE W PROJEKCIE

 

SZKOŁA KOORDYNUJĄCA

Nazwa szkoły w oryginalnym brzmieniu

Kazinczy Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

Ulica

Margit tér 19.

Miejscowość

Debrecen

Region administracyjny

Eszak-Alfold

Kraj

Hungary / Węgry

Strona internetowa szkoły

www.kazinczy-debr.sulinet.hu

 

SZKOŁA PARTNERSKA

Nazwa szkoły w oryginalnym brzmieniu

Szkoła Podstawowa nr 29

im. Władysława Broniewskiego

Ulica

Zagłębiowska 25

Miejscowość

Sosnowiec

Region administracyjny

śląskie

Kraj

Poland / Polska

Strona internetowa szkoły

http://sp29.sosnowiec.pl/

 

SZKOŁA PARTNERSKA

Nazwa szkoły w oryginalnym brzmieniu

Istituto Comprensivo Statale”Vito de Blasi”

Ulica

Via Commendatore  Daniele 23

Miejscowość

Gagliano del Capo

Region administracyjny

Puglia

Kraj

Italy/Włochy

Strona internetowa szkoły

www.comprensivogagliano.it

 

SZKOŁA PARTNERSKA

Nazwa szkoły w oryginalnym brzmieniu

Centro de Educação Integral

Ulica

Rua Jornal "O Regional", n.º372

Miejscowość

S. João da Madeira

Region administracyjny

Norte

Kraj

Portugal / Portugalia

Strona internetowa szkoły

www.centro-edu-integral.pt

 

SZKOŁA PARTNERSKA

Nazwa szkoły w oryginalnym brzmieniu

PAMUKÇU MEBRUKE HAKKI KABAKÇI ORTA OKULU

Ulica

ZEYBEK MAHALLESİ BARIŞ CADDESİ NO:34

Miejscowość

BALIKESİR

Region administracyjny

BATI MARMARA

Kraj

Turkey/Turcja

Strona internetowa szkoły

http://pamukcumhkortaokulu.meb.k12.tr

 

SZKOŁA PARTNERSKA

Nazwa szkoły w oryginalnym brzmieniu

Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazija

Ulica

Skuodo g. 27

Miejscowość

Kaunas

Region administracyjny

Lietuva

Kraj

Lithuania/Litwa

Strona internetowa szkoły

www.ktuvaizgantas.kaunas.lm.lt

 

 

Wszystkie informacje na temat realizowanego projektu oraz wykonywanych zadań będą na bieżąco zamieszczane na stronie internetowej naszej szkoły oraz na stronie internetowej projektu.

 

Zapraszamy do oglądania strony internetowej projektu "Let's Reduce Our Ecological Footprint!" - http://www.eco.comeniusen.eu

 

SERDECZNIE ZACHĘCAM I ZAPRASZAM SPOŁECZNOŚĆ SZKOLNĄ – UCZNIÓW, NAUCZYCIELI I RODZICÓW DO AKTYWNEGO WŁĄCZENIA SIĘ W REALIZACJĘ NOWEGO PROJEKTU

 

Koordynator projektu

p. Ewa Węgrzyńska

 



comenius2

 

W roku szkolnym 2011/2012 nasza szkoła przystąpi do realizacji kolejnego projektu programu COMENIUS

 

 

 

PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE”

COMENIUS 2011

 

TYTUŁ PROJEKTU:

 

Our Natural and Cultural World Heritage

 

     Głównym celem projektu OUR NATURAL AND CULTURAL WORLD HERITAGE jest zwrócenie uwagi jego uczestników na znaczenie Światowego Dziedzictwa w ich krajach i na całym świecie, podczas rozwijania  podstawowych umiejętności życiowych i kompetencji takich jak czytanie, pisanie, nauka języków obcych (języka ojczystego i języków obcych takich jak angielski) ważnych dla ich rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia, aktywnego myślenia i życia.

     Uczestnicy projektu  będą zbierać, czytać i tworzyć opisy przyrodnicze naturalnego dziedzictwa w swoich krajach, będą tworzyć prezentacje, przewodniki oraz różnego rodzaju prace artystyczne. A następnie uczniowie będą poszerzać swoją wiedzę dotyczącą dziedzictwa kulturowego swojego kraju. Będą tworzyć różnego rodzaju dzieła sztuki związane z tą częścią dziedzictwa, a wiedza uczniów zostanie wzbogacona o różne występy Dziedzictwa Kulturowego.

     Zadaniem projektu jest uświadomienie uczniom, że dziedzictwo naturalne i kulturowe jest częścią naszej  przeszłości i tym, co przekażemy przyszłym pokoleniom. Nasze Dziedzictwo Kulturowe i Naturalne są niezastąpionym źródłem życia i inspiracji. Światowe Dziedzictwo  należy do wszystkich narodów świata, niezależnie od terytorium, na którym się znajdują i wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za ich zapisanie. Uczniowie będą również zachęcani do korzystania z technologii informacyjnej w trakcie współpracy z uczniami z instytucji partnerskich. Ich zadanie będzie polegało na proponowaniu uczniom ze szkół partnerskich interesujących miejsc i dzieł sztuki swojego regionu i kraju. Uczestnicy projektu w drodze głosowania wspólnie wybiorą najciekawsze z nich, te miejsca i dzieła sztuki, które zasługują na miano Światowego Dziedzictwa Naturalnego i Kulturalnego.

     Efektem projektu będzie opublikowanie wspólnej książki - Przewodnika Turystycznego, składającego się z dwóch części, Kulturalnego i Przyrodniczego Światowego Dziedzictwa, napisanego i zilustrowanego przez uczestników projektu. Wszystkie prace projektowe wykonane przez uczestników będą zamieszczane na wspólnej stronie internetowej programu Comenius.

 

powrót

SZKOŁY UCZESTNICZĄCE W PROJEKCIE

 

SZKOŁA KOORDYNUJĄCA

Nazwa szkoły w oryginalnym brzmieniu

Kazinczy Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

Ulica

Margit tér 19.

Miejscowość

Debrecen

Region administracyjny

Eszak-Alfold

Kraj

Hungary / Węgry

Strona internetowa szkoły

www.kazinczy-debr.sulinet.hu

 

SZKOŁA PARTNERSKA

Nazwa szkoły w oryginalnym brzmieniu

Szkoła Podstawowa nr 29

im. Władysława Broniewskiego

Ulica

Zagłębiowska 25

Miejscowość

Sosnowiec

Region administracyjny

śląskie

Kraj

Poland / Polska

Strona internetowa szkoły

http://sp29.sosnowiec.pl/

 

SZKOŁA PARTNERSKA

Nazwa szkoły w oryginalnym brzmieniu

ECOLE ELEMENTAIRE IVRY A

Ulica

47 A, AVENUE D'IVRY

Miejscowość

Paris

Region administracyjny

Île de France

Kraj

France / Francja

Strona internetowa szkoły

 

 

SZKOŁA PARTNERSKA

Nazwa szkoły w oryginalnym brzmieniu

Centro de Educação Integral

Ulica

Rua Jornal "O Regional", n.º372

Miejscowość

S. João da Madeira

Region administracyjny

Norte

Kraj

Portugal / Portugalia

Strona internetowa szkoły

www.centro-edu-integral.pt

 

Wszystkie informacje na temat realizowanego  projektu oraz wykonywanych zadań będą na bieżąco zamieszczane na stronie internetowej naszej szkoły oraz na stronie internetowej projektu.

 

SERDECZNIE ZACHĘCAM SPOŁECZNOŚĆ SZKOLNĄ – UCZNIÓW, NAUCZYCIELI I RODZICÓW DO AKTYWNEGO WŁĄCZENIA SIĘ W REALIZACJĘ NOWEGO PROJEKTU

 

Zapraszamy do oglądania strony projektu programu Comenius

„OUR NATURAL AND CULTURAL WORLD HERITAGE”  - www.comeniusen.eu

 
 

Koordynator projektu

p. Ewa Węgrzyńska

powrót

 

"Our natural and Cultural World Heritage" - film

 

Jednym z zadań projektowych zrealizowanych przez szkoły uczestniczące w projekcie, było nakręcenie dwóch filmów z miejsc przyrodniczych wpisanych na listę UNESCO  lub z miejsc, które uczniowie proponują aby na tej liście się znalazły.

Ze względu na odległość od Sosnowca, nie było możliwe zorganizowanie wyjazdu do Puszczy Białowieskiej oraz do Parku Mużakowskiego czyli do miejsc, które na tej liście już się znajdują. Uczniowie naszej szkoły, pod kierunkiem nauczycieli przyrody Pani Izabeli Skowrońskiej-Kaczmarek oraz Pani Agaty Czajki, wybrali dwa miejsca, jako propozycje do wpisu na listę UNESCO - Pustynię Siedlecką oraz Ojcowski Park Narodowy.

Szkoła portugalska, na podstawie filmów przesłanych przez wszystkie szkoły partnerskie, stworzyła jeden wspólny film, do obejrzenia którego serdecznie zachęcamy.

Link do filmu:

http://www.youtube.com/watch?v=bTQcQKUi_J4

 

p. Ewa Węgrzyńska

 

Podsumowanie projektu Comenius 2011-2013

"Our Natural and Cultural World Heritage"

w Polskim Komitecie ds. Unesco w Warszawie

 

     Na stronie internetowej Polskiego Komitetu ds. Unesco w Warszawie ukazała się informacja podsumowująca dwuletnią realizację przez naszą szkołę, międzynarodowego projektu Comenius. Zapraszamy do zapoznania się z jej treścią.

 

Link do artykułu:

http://www.unesco.pl/article/1/polska-szkola-w-miedzynarodowym-projekcie-na-temat-swiatowego-dziedzictwa/

 

p. Ewa Węgrzyńska

 


comenius

Zapraszamy do oglądania strony projektu programu Comenius "THE WORLD OF EUROPEAN TALES" - kliknij. Strona została przygotowana przez szkołę partnerską na Litwie Kauno Vaižganto Vidurinė Mokykla.


 

 

W latach 2009/2011 nasza szkoła uczestniczyła realizacji projektu programu COMENIUS

 

 

PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE”

COMENIUS 2009

 

TYTUŁ PROJEKTU:

 

THE WORLD OF EUROPEAN TALES

(Świat Europejskich Bajek)

 

PARTNERZY:

  • Węgry (koordynator),

  • Włochy,

  • Polska :),

  • Litwa,

  • Turcja

  • Hiszpania

Streszczenie/opis projektu:

 

     Głównym celem projektu THE WORLD OF EUROPEAN TALES (Świat Europejskich Bajek) jest skierowanie uwagi partnerów na istotę podstawowych umiejętności i kompetencji takich jak czytanie, pisanie oraz naukę języków obcych, mających znaczenie dla rozwoju osobistego, zawodowego oraz poznanie europejskiego sposobu myślenia i stylu życia. Uczniowie każdej ze szkół partnerskich będą wyszukiwać, czytać oraz opowiadać narodowe baśnie i legendy a także tworzyć prezentacje na podstawie opracowanych przez siebie utworów, przygotowywać przedstawienia dla szkół partnerskich. Partnerzy będą tworzyć własne opowieści wykorzystując najnowsze technologie informacyjne. Produktem końcowym projektu będzie opublikowanie Wspólnej Księgi, której każdy rozdział zostanie napisany i zilustrowany przez poszczególne szkoły. Każda szkoła przygotuje przedstawienie i film napisanego przez siebie rozdziału, gdzie dwaj główni bohaterowie podróżują po państwach partnerskich. Wszystkie zadania wynikające z projektu będą publikowane na stronach internetowych partnerów

 
Cele projektu:

Uczestnicy projektu powinni zrealizować następujące cele wynikające z założeń projektu:

  • uświadomienie istoty posiadania podstawowych umiejętności i kompetencji takich jak czytanie, pisanie oraz naukę języków obcych, mających znaczenie dla rozwoju osobistego, zawodowego oraz poznanie europejskiego sposobu myślenia i stylu życia

  • wzbudzanie zainteresowania przynależnością kulturową i porównanie odmienności kulturowych partnerów (poprzez czytanie narodowych bajek i zapoznawanie się bajkami szkół partnerskich)

  • umiejętność rozpoznawania podobieństw i różnic związanych z kulturą, historią, tradycją, geografią i pieśniami ludowymi partnerów poprzez opowiadania, legendy i baśnie

  • odkrywanie innych krajów i okazywanie tolerancji wobec innych kultur

  • rozwijanie wiedzy i świadomości o różnicach kulturowych w Europie wśród uczniów jak i nauczycieli

  • rozwijanie kreatywnego sposobu myślenia poprzez pisanie własnych opowieści i sporządzanie ilustracji

  • podniesienie międzykulturowych kompetencji wśród uczniów i nauczycieli

  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole na wielu płaszczyznach

  • podniesienie poziomu zdolności przyswajani języka ojczystego (czytanie i pisanie opowiadań w języku ojczystym)

  • zmotywowanie do nauki języków obcych

  • rozwijanie umiejętność komunikowania się z wykorzystaniem nowoczesnych technologii

  • używanie różnych narzędzi informacyjnych

  • kształtowanie umiejętności pracy w międzynarodowym zespole

 

     Cele projektu będą realizowane przez wszystkie szkoły partnerskie. Zadania będą przeprowadzone według zaplanowanego harmonogramu. Plan projektu i jego realizacja będą na bieżąco ewaluowane podczas spotkań roboczych. Każda szkoła w zależności od liczby i wieku uczniów znajdzie własny sposób realizacji celów projektu. Po wykonaniu zadania rezultaty i wypracowane produkty będą rozsyłane do partnerów a następnie publikowane na stronach internetowych i wystawach szkolnych. Każda szkoła w równym stopniu jest odpowiedzialna za wykonanie zadań wynikających z projektu. Szkoła belgijska bierze odpowiedzialność za opublikowanie Wspólnej Księgi. Przedstawiciele każdej szkoły będą spotykać się trzy razy do roku w celu wymiany informacji, dyskusji i wypracowania wspólnego sposobu realizacji założeń projektu. Zadaniem koordynatora będzie monitorowanie postępów realizacji projektu w przeciągu dwóch lat trwania partnerstwa. W końcowym etapie realizacji zadań, szkoły partnerskie prześlą raport dotyczący realizacji zadań projektu, na tej podstawie szkoła koordynująca sporządzi raport końcowy.

powrót


 
 

 

Świetlica środowiskowa

"Tęczowa kraina"

 

Designed by A.J.